Deprecated: Function split() is deprecated in /DISK2/WWW/dartagnan.sk/mezera-archiv/404.phtml on line 28 mezera.org - Literární server - Dilo - miniatura aneb kaleidoskop bohu v jedne udalosti ID9659

Děl:8165
Komentářu:42973
Členů:923

miniatura aneb kaleidoskop bohů v jedné události

ID: #9659
Autorindianske.leto
Vytvořeno28.01.10 11:34:41
KategorieNezařaditelné
Téma
Počet návštěv225
Dílo sledují

Dílo je 'bez kategorie' ! Opravte si jinak se Vaše dílo nebude zobrazovat v 10 minutách slávy.

trnová koruna spletena
na tržištích utichl smích
dlaň svírá minci pro Charóna
kdo půjde cestou zemřelých..

jen Atropos četla co psáno je
co Moiry v osud vpředly
prý vládl Mómos, pak zrádné lsti
v náruč Nefelé beránka zvedly

***

Beránku boží,
jež snímáš hříchy světa oroduj za nás..















(0) knížeček(0) tužek(0) doporučuji (0) nedoporučuji

Komentář můžete napsat jenom když se přihlásite.
indianske.leto2010-01-31 20:45:26 
kmoch
Řecko bylo mrtvé, hmm, ale moc bohů je nesmrtelná..
jak jinak bychom je dodnes mohli uctívat,
ano máš pravdu, že logika v tomto příběhu není.. a co? pro mě se doby a bozi prolínají stále i teď je vzývám..
nezbývá mi tedy nic jiného než poděkovat mayským bohům.. :-)


kmoch2010-01-31 00:11:51 
I mně přijde nešťastné konfrontovat křesťanství s řeckými bohy - v době ukřižování Krista, bylo Řecko "mrtvé", logičtější by bylo použít bohy římské. Ježíš byl žid a řecká mythologie jeho osud jistě nesplétala (s Řeky neměl - pokud se nepletu- nikdy nic do činění). Takhle je to principielně stejné jako bych chtěl mayským božstvům děkovat za vznik Evropy.


indianske.leto2010-01-29 20:19:31 
klišé už je klišé...vomletý :-)

každá situace si žádá a má - jiného boha
a to, že se sešli v jednom /nezařaditelném /příběhu,
není NIC proti ničemu..
prostě to tak prožívám já..


EVIK2010-01-28 20:29:20 
oprava: by ses chtěl...


EVIK2010-01-28 20:28:51 
ta trnová koruna do kontextu řecké mytologie nějak nesedí... stejně tak beránek boží.. moc tomu nerozumím, připadá mi to, jako bych se chtěl pochlubit znalostmi řeckých bohů...
mince pro Charóna je hrozné klišé...


enthroper2010-01-28 16:25:01 
to každopádně


indianske.leto2010-01-28 16:20:17 
:-) i protiřeč sama sobě /je/ odpovědí :-)


enthroper2010-01-28 16:18:03 
ale to neznamená, že si máš protiřečit, když mi chceš něco vysvětlit, ne? :D


indianske.leto2010-01-28 16:15:25 
enthroper
ano , to je gro, čtu rozhovory s bohem , jsme všechno a nic
prapodstata i současnost ,
v každé živé i neživé bytosti
lidi, stromy, zvěř, kameny..
vše souvisí se vším
vše je nic a nic je vše
i víra, jež sama sebe popírá..


enthroper2010-01-28 16:05:13 
"..kdyby Moiry osud nespředly, nebyl by ani otec ani syn.."
mluvíš o plnohodnosti různých přístupů a zároveň ho vyvracíš?


Vorona2010-01-28 15:41:02 
trochu jsem v tech jmenech tapala,ale tusila jse,ze pujde bohy..ten nazev to mene znalemu ctenari upresni,takze i pro nej to bude stravitelne..mne se to libi..:-)..mozna proto,ze se k tem bohum obracim..


indianske.leto2010-01-28 15:17:01 
děkuji Yenn
podumám..


Yenn2010-01-28 15:09:40 
Pro takovýto kaleidoskop jako symbol relativity pohledu by možná bylo lepší vypůjčit si buď božsta z rozmanitějších panteonů (třeba něco egyptského, něco severského, k tomu klidně i nějaké Mexiko), anebo, pokud už by mi z nějakého důvodu záleželo na tom, mít vše pěkně anticky sladěno, přizpůsobila bych se době a místu a vybrala si ne řecké, ale typické římské bohy s latinskými jmény - dalo by to tomu o rozměr víc.

Takhle to bohužel nezaujatému čtenáři přijde jako pouhá potřeba dokázat autorův rozhled v religionistice demonstrováním znalosti Móma a Nefelé.


indianske.leto2010-01-28 14:49:37 
aštar šeran oko boží všichni sežerem prášky at si nás vesmírné lodě vyzvednou...huuu
:-))))))))))))))


indianske.leto2010-01-28 14:44:44 
..kdyby Moiry osud nespředly, nebyl by ani otec ani syn..
kde je začátek světa ? kde je začátek uctívání bohů ?
a kdo z bohů a kým ..má určeno .. kdy a kde se smí účastnit té které události ? ááháá ?
to je oč tu běží .. :-)


enthroper2010-01-28 14:30:02 
jen tvrdím, že otec si vystačí se synem
a charón ať si čeká na promethea


enthroper2010-01-28 14:28:57 
aštar šeran jedině
ne, vážně: vítězoslavný ááháá - ale copak říkám, že některým nadržuju?


indianske.leto2010-01-28 14:22:11 
úsměv
tak jen studuj studuj :-)

a : enthroper(e)
trojjedinný bůh.. nebo ti z Olympu.. kdo z nás ví jak je to OPRAVDU ? ááháá ..


enthroper2010-01-28 13:41:08 
rulík zlomocný - atropa bella donna - atropin/atropos
no,...tolik můj nepochopenej nebo blbej fór

když to řeknu tak nějak vážně,
připadá mně, že v motivu ukřižování má dost (zajímavých) problémů k řešení jeden trojbůh, na to, aby se tam míchali ještě nějací "cizí", navíc pokud, jak to chápu, hlavně zastupují ty níže tebou vypsaný atributy

léčiva... když se jeden učí na zkoušku z farmakologie, takhle to dopadá, no :D


indianske.leto2010-01-28 13:29:52 
dík, teď už rozumím,
tvá znalost léčiv docela udivuje, pokud je fakt nemusíš užívat :-)
k jménům:
při tak závažném činu jako je /ukřižování /musely zákonitě stát bohové, jež určují osudy..
a dotaz-kde mám psáno o bylinách?


enthroper2010-01-28 13:21:22 
né, to jen taková moje polovážná reakce
...na nadužívání vlastních jmen v básničce
neopodstatněný míšení proudů
asociace bohyně a bylinky

z psychofarmak teď vztřebávám leda názvy :D


indianske.leto2010-01-28 13:17:48 
Moiry ? bohyně osudu,sudičky
Atropos ? četla knihu života a určovala hodinu smrti
Klóthó ? rozpřádá nit lidského života
Lachesis ? rozvíjí nit lidského života
Mómos ? bůh hany a hlouposti
Nefelé ? bohyně oblaků
Charón syn boha věčné tmy Ereba a bohyně noci Nykty, převozník mrtvých do podsvětí


indianske.leto2010-01-28 13:10:23 
enthroper..
nadměrné užívání psychofarmak (ti) zužuje obzor ?
s tím se nedá nic dělat.. úsměv
děkuji za názor


enthroper2010-01-28 12:29:06 
atropos blbostí natropí
vždycky když šlehne si atropin...

"fakt vidím beránky?" do prázdna civí
nebyl to možná spíš psylocybin?


© Archiv 2007-2010 mezera.org , created by Dartagnan